Dlaczego warto wybrać naszą ofertę?

  • Kompleksowa obsługa
  • Bardzo dobry kontakt
  • Faktura VAT
  • Panel klienta
  • Korzystna oferta
  • Doświadczenie

Pozycjonowanie stron

Każda szanująca się firma powinna być liderem nie tylko na rynku lokalnym, czy krajowym, ale również w sieci. To właśnie bycie w czołówce na każdym z tych obszarów gwarantuje dużą rozpoznawalność, sprzedaż, a co za tym idzie – zyski. O tyle, o ile stanie się liderem rynku polskiego, czy lokalnego nie wydaje się skomplikowane – wystarczy dobry produkt i reklama, to w przypadku sieci może okazać się to niewystarczające. Tutaj konieczne jest wsparcie technik związanych z pozycjonowaniem stron, które w tym artykule dokładnie omówimy.

Artykuł ten będzie swoistym poradnikiem w zakresie pozycjonowania. Omówimy najczęściej powtarzające się w branży definicje, czy strategie. Ponadto opowiemy również o wszystkich tajnikach i ciekawostkach z dziedziny pozycjonowania. Jednak najpierw zaczniemy od zupełnych podstaw.

Pozycjonowanie stron

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to nic innego, jak zbiór działań wykonywanych w celu poprawienia widoczności danej strony internetowej w sieci. Działania te dokonywane są zgodnie z wcześniej przyjętymi założeniami zbiorczo nazywanymi strategią. Jest ona podstawą całego procesu, dlatego powinna być opracowywana w należytym skupieniu. Co ciekawe, można, a nawet trzeba ją modyfikować.

Zmian w strategii dokonuje się wtedy, gdy nie przynosi ona oczekiwanych efektów. Jeżeli po ich zmierzeniu okazuje się, że pozycja strony jest zbyt niska lub wyszukiwań danej frazy zbyt mało – pozycjoner dokonuje korekty strategii. Zazwyczaj polega to na przemodelowaniu poszczególnych działań wybieranych na zasadzie zysku. Krótko mówiąc, jeżeli artykuły sponsorowane doprowadzają do tego, że stronę odwiedza wielu użytkowników – warto tworzyć i publikować ich więcej. Analogicznie sprawa przedstawia się, kiedy dane działanie nie jest rentowne. Wtedy należy je zmienić.

Wyniki wyszukiwania – co warto o nich wiedzieć?

Jednym z najbardziej widocznych efektów pozycjonowania jest fakt pojawienia się naszej strony w wynikach wyszukiwania. To, jak wysoko ona w nich będzie, zależy bezpośrednio od przyjętego planu, konkurencji i konkurencyjności wybranych fraz kluczowych. Poniżej zamieszczamy przykładowy zrzut ekranu przedstawiający wyniki wyszukiwania.

Wyniki wyszukiwania

Kolejnym faktem na temat wyników wyszukiwania jest to, że znaczna część użytkowników zwraca swoją uwagę tylko na pierwsze pozycje pierwszej strony. Wpisują oni interesującą frazę, a następnie dokonują wyboru sklepu internetowego, źródła informacji, czy wykonawcy danej usługi ze zbioru kilku pierwszych stron wykazanych w rankingu. Jest to niesprawiedliwe, jednak dzieje się tak nie od dziś bez względu na to, jaką jakość prezentują nasze produkty, czy usługi.

Dlatego też warto „bić się” o najwyższe pozycje, jednak nie można tego dokonywać wszelkimi znanymi metodami. Niektóre są surowo zakazane, a wykorzystanie ich może doprowadzić do zbanowania strony. Więcej o tzw. Black Hat SEO opowiemy w dalszej części tekstu.

Wyniki wyszukiwania możemy podzielić na organiczne i płatne. Efekty w pierwszych z nich osiągane są za pomocą znanych i niezabronionych metod pozycjonujących. Znalezienie się w płatnych wynikach wyszukiwania definiuje to, ile za to zapłacimy w programie Google Adwords. Więcej o nim pisaliśmy w innym tekście, do którego lektury zachęcamy.

Z czystym sumieniem możemy polecić zapoznanie się ze wszystkimi rekomendowanymi przez Google metodami pozycjonowania stron. Jest ich wbrew pozorom dużo i przy odpowiednim wykorzystaniu mogą dać bardzo dobre efekty. Należy jednak być niezwykle dokładnym i wykonywać wszystko najlepiej, jak się potrafi.

Jak stać się najlepszym w Google?

Jak już wspominaliśmy to, które miejsce będziemy zajmować w Google, zależy od wykonanych przez nas działań. Związane są one nie tylko z wszystkim, co dzieje się poza stroną, ale również w ramach niej. Konieczne jest połączenie dwóch rodzajów czynników:

Dopiero wtedy, gdy nam się to uda możemy mówić o sukcesie. Jednak, jak łatwo rozróżnić, które czynniki należą do danej kategorii?

Otóż czynniki on-site związane są z optymalizacją pozycjonowanej witryny. Mowa tutaj zarówno o tekstach, jak i grafikach, animacjach, zdjęciach, czy nawet aspektach technicznych strony. Wszystkie te elementy należy edytować w taki sposób, aby były zgodne z założeniami opublikowanymi przez Google. Nie jest to jednak zadaniem łatwym, ponieważ korporacja lubi przekazywać niepełne, a nawet często błędne informacje, dlatego niezwykle ważne jest doświadczenie i poznanie branży.

Off-site to wszystko, co wykonujemy poza stroną:

Wszystkie elementy związane z naszą stroną widoczne poza nią mogą mieć wpływ na pozycjonowanie, dlatego nie można się ograniczać. Jednocześnie warto pamiętać, aby nie doprowadzić do spamu, czyli sytuacji, w której linków przybędzie zbyt dużo lub będą pochodzić z mało wartościowych miejsc. Wtedy również nasza witryna może zostać zbanowana.

Pozycjonowanie stron – strategia

Podstawą wszelkich działań pozycjonerskich, jest strategia. Przyjęło się, że jest to spis wszystkich działań, jakie mają zostać wykonane w sieci w celu osiągnięcia ściśle określonego efektu. Może on być zarówno w postaci zwiększenia liczby użytkowników, którzy odwiedzają witrynę w danej jednostce czasu, czy zwiększenie zysków, jakie przynosi sprzedaż internetowa. Cel prac zależy głównie od przyjętej przez firmę strategii biznesowej, do której pozycjonerzy muszą się dopasować.

Każda strategia SEO zawiera określenia dotyczące kilku filarów pozycjonowania stron:

Bardzo często strategia SEO jest osobnym dokumentem tekstowym, który przedstawiany jest zarówno wszystkim wykonawcom danego projektu, jak i klientowi. Dzięki temu każdy ma pełną świadomość swojego zadania, a zleceniodawca wie, jak będzie przebiegać realizacja jego zadania.

Jak realizowana jest strategia w pozycjonowaniu stron?

Na wstępie warto zaznaczyć, że realizacja strategii to nie tylko wykonanie poszczególnych punktów opisanych we wcześniejszym akapicie, ale również wszelkich działań pokrewnych. Mamy tutaj na myśli np. analizę strategii biznesowej i potrzeb klienta. Od tego zadania powinna rozpocząć się realizacja zadania, ponieważ zarówno potrzeby, jak i cele biznesowe firmy, której stronę obsługujemy, są niezwykle istotne.

Następnie trzeba przyjrzeć się konkurencji. Mamy tutaj na myśli zarówno wykorzystywane frazy kluczowe, wykonywane działania, jak i sposoby kontaktu z odbiorcami treści. Każdy aspekt związany z firmami konkurencyjnymi należy dokładnie przeanalizować, ale nie kopiować! Spróbuj wysnuć konstruktywne wnioski i przełożyć je na sytuację pozycjonowanej strony. Takie rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze, niż kopiowanie, ponieważ pozwala wyróżnić się na wykrytych błędach innych firm.

Dopiero w tym momencie rozpoczyna się zasadniczy proces realizacji strategii, czyli wykonywanie punktów opisanych wcześniej. Szczególnie istotne jest dobranie odpowiednich fraz kluczowych. Jak wybrać najlepsze? Muszą one przede wszystkim odzwierciedlać potrzeby odbiorców treści. W pierwszej kolejności zidentyfikuj ich profil, czyli określ statystycznego użytkownika strony Twojego klienta. Następnie przy pomocy znanych narzędzi sprawdź, jakie frazy najczęściej są wyszukiwane w danej grupie osób i wybierz te pojawiające się najczęściej do projektu. Więcej o frazach kluczowych możesz poczytać TUTAJ!

Pozycjonowanie

Jeżeli masz już listę fraz kluczowych, czas przejść do optymalizacji witryny i tworzenia wartościowej treści. Jeśli pozycjonowana strona była w sieci już wcześniej, przed Tobą zadanie przeredagowania wszystkich tekstów znajdujących się w witrynie. Dodatkowo warto jest przekonwertować wszystkie elementy graficzne na bardziej przyjazny Google typ pliku, a także sprawdzić użyteczność strony wykonując kilka podstawowych czynności takich, jak zakup produktu.

Ostatnie dwa etapy realizacji strategii pozycjonowania stron, to linkbuilding i raportowanie. Pierwszy z wymienionych polega na umieszczaniu w sieci odpowiednio przedstawionych odnośników do poszczególnych podstron, drugi jest zazwyczaj obszernym raportem, zdaniem relacji z prac klientowi. O tych elementach szerzej opowiemy w innej części.

Pozycjonowanie stron – na czym tak naprawdę polega?

Wydawać by się mogło, że pozycjonowanie stron nie jest trudnym zadaniem. Cały proces jest dokładnie wszystkim znany i dopasowanie go do projektu nie jest trudnym czynem. Jest to jednak mylne pojęcie, ponieważ każda branża, firma i strona jest inna. Projekty różnią się pomiędzy sobą znacząco i bardzo często wymagają zupełnie innego podejścia.

Ponadto w pozycjonowaniu jest lista działań dozwolonych i zabronionych, które należy znać. Pierwsze z nich dodatkowo muszą być realizowane w jak najbardziej naturalny sposób, czyli tak, jakby wykonywał je użytkownik bezinteresownie. Wymaga to znacznych nakładów pracy i wiedzy, kiedy można wykonać daną czynność, a kiedy warto poczekać. Mamy tutaj na myśli głównie linkowanie i publikację artykułów sponsorowanych, których pojawienie się w zbyt dużej ilości w krótkim czasie może zwyczajnie zaszkodzić.

Projekty różnią się pomiędzy sobą znacząco i bardzo często wymagają zupełnie innego podejścia.(..) Ponadto w pozycjonowaniu jest lista działań dozwolonych i zabronionych, które należy znać. Pierwsze z nich dodatkowo muszą być realizowane w jak najbardziej naturalny sposób, czyli tak, jakby wykonywał je użytkownik bezinteresownie.

White Hat SEO, czyli pozycjonowanie stron zgodnie z zasadami

W pozycjonowaniu stron najważniejszym celem procesu jest dopasowanie się do wymagań stawianych przez twórców wyszukiwarki, najczęściej Google. W tym celu wykorzystuje się rozmaite czynności, których celem jest właśnie rozpropagowanie informacji na temat pozycjonowanej witryny. Obecnie za najskuteczniejsze uważany jest linkbuilding i content marketing. Znacznie lepsze efekty przynosi połączenie tych dwóch metod, jednak wymaga to znacznych nakładów pracy i środków finansowych na kampanię.

Co ważne, bez względu na wykorzystywane środki, nie można przesadzić z częstotliwością publikacji informacji. Taka sytuacja może wzbudzić pewne podejrzenia zarówno wśród Robotów Google, jak i osób regularnie przeglądających sieć i spowodować nałożenie na stronę filtra, a nawet bana.

Black Hat SEO – jak nie powinno wyglądać pozycjonowanie?

BHS ze względu na swoją charakterystykę bywa nazywane inaczej spamem. To nic innego, jak wykorzystywanie najprostszych i najbardziej spamerskich metod na zdobycie linków przychodzących, czy rozpowszechnienie informacji o stronie w sieci. Wśród nich zawiera się:

Zdecydowanie nie polecamy tych metod, ponieważ znacznie bardziej szkodzą projektowi, niż pomagają. Jako Backlink24 w pełni rekomendujemy i stosujemy wyłącznie wartościowe metody pozycjonowania zgodne z najnowszymi wytycznymi korporacji Google. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do współpracy.

Jak łatwo zoptymalizować witrynę pod pozycjonowanie?

Akapit ten poświęcimy optymalizacji witryny pod pozycjonowanie. Opisane działania są kluczem do poprawnego odczytania witryny przez Roboty Google, dlatego też nie można ich zaniechać. Jeżeli nie jesteś w stanie odpowiednio ich wykonać, zostaw to zadanie profesjonalistom!

Optymalizacja adresów URL

Adres URL każdej podstrony jest jej swoistym identyfikatorem. Musi on być zarówno łatwy do zapamiętania, jak i logiczny. Chodzi dokładnie o to, aby użytkownik miał znacznie ułatwione zadanie zapamiętania adresu, a Robot Google w logiczny sposób zrozumiał, co znajdzie po otwarciu danego odnośnika. Poniżej przykład, jak powinien i nie powinien wyglądać adres URL.

Poprawny adres url:

Poniższe adresy już na pierwszy rzut oka wydają się łatwe. Pierwszy z nich jest standardowym odnośnikiem do konkretnej podstrony zawartej w pliku na serwerze. W URL widzimy zatem skróconą ścieżkę dostępu. Drugi typu adresu najczęściej widujemy, kiedy mamy zainstalowany system CMS. On również jest poprawny, łatwy w zaindeksowaniu i zapamiętaniu, ponieważ wskazuje na tytuł wpisu np. na naszym blogu.

Nie poprawny adres url:

Taki adres URL zupełnie nic nie znaczy. Generowany jest najczęściej przez serwer lub system CMS zaraz po stworzeniu podstrony. Należy go jak najszybciej zmienić, ponieważ nie tylko indeksacja takiego linku jest znacznie utrudniona, ale również zapamiętanie. Użytkownik nie jest świadomy, na jaką stronę wchodzi, dlatego może nawet zrezygnować z tego kroku w obawie natrafienia na niechciane treści.

Edycja treści pod pozycjonowanie

W następnym kroku warto zająć się wszystkimi tekstami znajdującymi się na pozycjonowanej stronie. Muszą one zarówno zawierać wcześniej określone słowa kluczowe, jak i zachęcać do dalszego czytania, dokonania zakupu w sklepie internetowym, czy skontaktowania się z pracownikami naszej firmy.

Edycją treści powinna zająć się bez wątpienia doświadczona osoba, która zna branżę, potrzeby użytkowników z nią związanych i będzie potrafiła zawrzeć w tekście odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania. Ponadto bardzo ważne są urozmaicenia tekstu. Nie wahaj się przed umieszczeniem pomiędzy akapitami śródtytułu, zdjęcia, infografiki, czy nawet animacji. Takie wyróżniki uatrakcyjniają tekst i znacznie ułatwiają czytanie.

Linkowanie wewnątrz strony

Nie wiele osób zdaje sobie sprawę z faktu, że w pozycjonowaniu istotna jest nie tylko ilość linków przychodzących, ale również ich ilość i jakość wewnątrz witryny. W związku z tym bardzo często zapominamy odpowiednim linkowaniu wewnętrznym, na czym bardzo wiele tracimy.

Nie może ono jednak zostać wykonane niechlujnie. Przed przystąpieniem do łączenia podstron należy dokładnie zastanowić się, która z nich jest ważniejsza i generuje większy ruch. Następnie to od niej powinien wychodzić link. Dzięki temu nastąpi przepływ „mocy”, która sprawi, że użytkownicy będą przechodzić również na inne podstrony i tam spędzać czas. Przykładowy schemat linkowania wewnętrznego zamieszczamy poniżej.

Pozycjonowanie

Czas ładowania strony

Aby uzyskać wysokie miejsce w rankingu Google, warto zadbać o szybkość wczytywania się strony. Google bardzo często zwraca uwagę na ten pozornie mało istotny aspekt, dlatego mimo wszystko należy o niego zadbać. Jeżeli nie wiesz, jak się za to zabrać, wszystkie zagadnienia związane z przyspieszaniem strony opisaliśmy w artykule o PageSpeed Insights TUTAJ!. Podpowiemy jedynie, że jest to narzędzie ułatwiające optymalizację czasu wczytywania, którym warto się posiłkować.

Czy warto pozycjonować stronę?

Zdecydowanie tak. Pozycjonowanie pozwala na rozpowszechnienie informacji o stronie, a także podniesienie jej rankingu w wyszukiwarce. Dzięki temu grono odbiorców naszych treści regularnie się poszerza, a sprzedaż produktów lub usług rośnie. Warto jednak zadanie to pozostawić profesjonalistom, bo nawet najmniejszy błąd może zakończyć się porażką, której skutki trudno będzie zniwelować.