Artykuły

Pozycjonowanie branży budowlanej

Pozycjonowanie branży budowlanej

Branża budowlana to szeroka dziedzina, w której oprócz wspomnianych w jednym z wcześniejszych artykułów architektów działalność prowadzą także firmy usługowe oraz sklepy i hurtownie sprzedające wszelkiego rodzaju materiały, narzędzia i akcesoria. Biorąc pod uwagę marketing w branży remontowo-budowlanej coraz więcej przedsiębiorstw odchodzi od reklamy w formie tradycyjnej decydując się na działania promocyjne w branży internetowej (e-commerce). Do form promocji należą m.in. pozycjonowanie budownictwa oraz optymalizacja pod względem wymagań SEO, które różnią się w zależności od tego czy mamy do czynienia z podmiotem usługowym czy handlowym. W dzisiejszym artykule postaram się zgłębić temat pozycjonowania branży budowlanej i wskazać elementy, na które należy zwrócić szczególną uwagę aby zwiększyć jego skuteczność.
Czytaj dalej
Zaplecza SEO

Zaplecza SEO

Zaplecze SEO to pojęcie słyszane przez wielu, ale szczegółowo znane tylko wtajemniczonym. Większość dobrych pozycjonerów i agencji SEO korzysta z tej metody strzegąc wszelkich szczegółów jak przysłowiowego oka w głowie. W dzisiejszym artykule wyjaśnię czym w praktyce są zaplecza SEO, jaki element nazywany jest tzw. stroną zapleczową oraz dlaczego wszelkie informacje dotyczące tej sfery objęte są tajemnicą. Przedstawię także krótką historię dotyczącą pozycjonowania zaplecz oraz charakterystykę dobrej jakości zapleczy pozycjonerskich.
Czytaj dalej
Katalogowanie stron internetowych

Katalogowanie stron internetowych

Katalogowanie stron WWW jeszcze kilka lat temu było właściwie jedyną praktyką umożliwiającą skuteczne pozycjonowanie w sieci. Sytuacja w branży SEO zmienia się jednak dynamicznie i rola katalogów stron nieco osłabła na rzecz innych metod, co nie oznacza, że przestały być one skutecznym sposobem na zwiększenie widoczności. W dzisiejszym artykule postaram się zgłębić temat odpowiadając między innymi na pytania czy w ogóle warto korzystać z katalogów stron, jaka jest różnica między darmowymi i płatnymi katalogami stron. Wyjaśnię także jak wygląda dodawanie stron do katalogów za pomocą odpowiednich wpisów i zaprezentuję krótką listę najlepszych katalogów stron w Internecie.
Czytaj dalej
Pozycjonowanie drukarni

Pozycjonowanie drukarni

Współczesny świat to świat informacji gdzie większość treści przekazywana jest drogą internetową – to prawda, jednak ogromne ilości zawartości informacyjnej, reklamowej itp. jest także dystrybuowana w wersji papierowej. W dzisiejszym artykule przedstawię po krótce temat marketingu drukarni w oparciu o branżę e-commerce, na którą składają się działania takie jak pozycjonowanie drukarni internetowej oraz optymalizacja pod względem wymagań SEO.
Czytaj dalej
Pozycjonowanie psychologa

Pozycjonowanie psychologa

Psycholog to zawód szczególny, nazywany czasem „lekarzem umysłu”, a szczególny ze względu na to, że zajmuje się dość dyskretną i wstydliwą częścią ludzkiej natury jaką jest zdrowie psychiczne. Jest to dziedzina wyjątkowa i złożona, ponieważ obejmuje wiele specjalizacji, jednakże nawet psycholog prowadzący działalność komercyjną jest podmiotem gospodarczym i podlega prawom rynku. Jak każde przedsiębiorstwo potrzebuje skutecznego marketingu dla psychologa, którego najskuteczniejszą formą jest reklama w Internecie w tzw. branży e-commerce opierając się na działaniach takich jak pozycjonowanie dla gabinetów psychologicznych oraz optymalizacja pod względem wymagań SEO. Działania te powinny być jednak stonowane i dyskretne ze względu na specyfikę zawodu, zatem jak je prowadzić? Na jakie aspekty zwrócić szczególną uwagę aby działania były skuteczne? Zapraszam do lektury.
Czytaj dalej
Pozycjonowanie bez umowy

Pozycjonowanie bez umowy

Często zdarza się tak, że klient poszukując pozycjonera lub agencji na krótszy lub dłuższy czas nie chce posiadać żadnych zobowiązań względem wykonawcy, co występuje w przypadku podpisania umowy (w wersji elektronicznej lub papierowej). Nawiązanie współpracy na podstawie takiego dokumentu bardzo często wiąże się z pewnym okresem wypowiedzenia, co nie zawsze jest pożądane (np. w przypadku niezadowolenia z efektów pozycjonowania). W takim przypadku dobrym pomysłem jest pozycjonowanie bez umowy, ale co to w praktyce oznacza? Jakie są jego wady i zalety? Jaki jest stosunek prawny do tej formy wykonywania usługi? O tym w dzisiejszym artykule.
Czytaj dalej
Pozycjonowanie cennik

Pozycjonowanie cennik

Pozycjonowanie to proces złożony i dość skomplikowany, łączący w sobie wiele elementów, które muszą być doskonale zgrane, aby osiągnąć pożądane efekty. Dopasowanie wszystkiego tak, aby funkcjonowało jak należy wymaga czasu, doświadczenia oraz niemałego wysiłku co generuje pewne koszty. W dzisiejszym artykule postaram się zgłębić temat przedstawiając czym właściwie jest pozycjonowanie oraz działania SEO, jakie są ceny pozycjonowania, koszt pozycjonowania strony oraz ile kosztuje pozycjonowanie w Google. Zapraszam do lektury.
Czytaj dalej
Pozycjonowanie sklepu z nasionami marihuany

Pozycjonowanie sklepu z nasionami marihuany

Konopie indyjskie zwane potocznie marihuaną swoją długą i bogatą tradycję wywodzą z Amsterdamu w Holandii , która od wielu lat jest stolicą turystyki konopnej. Ze względu na różnorodne odmiany oraz walory jej nasiona stanowią gratkę dla wielu kolekcjonerów, którzy nierzadko są ekspertami w dziedzinie, a żeby zadowolić ich gusta trzeba posiadać niemałą wiedzę i oferować produkt najwyższej jakości. Sklep internetowy oferujący ten produkt jak każde inne dobrze prosperujące przedsiębiorstwo nie może obyć się bez skutecznej reklamy w sieci, na którą składa się między innymi pozycjonowanie sklepu z nasionami marihuany oraz optymalizacja pod względem wymagań SEO. W dzisiejszym artykule kilka skutecznych sposobów na promocję samego sklepu jak i pozycjonowanie nasion marihuany w Internecie.
Czytaj dalej
Reklama w Internecie

Reklama w Internecie

Czasy współczesne to bez wątpienia era informacji, era Internetu, który zmienił cały świat w jedną globalną wioskę łączącą ze sobą ludzi z całego świata. Fakt ten warto wykorzystać w przypadku posiadania firmy poprzez inwestycję w reklamę w Internecie. Statystyczny internauta spędza w sieci około 2-3 godzin dziennie, co warto wykorzystać podejmując różnorakie formy promocji w Internecie takie jak m.in. pozycjonowanie, kampanie reklamowe w Internecie oraz działania SEO. W dzisiejszym artykule przedstawię szereg metod pozwalających na skuteczną reklamę w Internecie, zapraszam do lektury.
Czytaj dalej
Pozycjonowanie bloga

Pozycjonowanie bloga

Blog to jedna z najpopularniejszych oraz istniejących od wielu lat form publikowania treści w Internecie. Początkowo stanowił rodzaj pamiętnika online prowadzonego przez wiele osób na jednej z darmowych platform, jednakże na przestrzeni lat forma oraz jej zastosowanie znacznie się zmieniło. Obecnie blog jest formatem wykorzystywanym przez wiele firm, ekspertów oraz osób znanych w sieci (blogerów, influencerów) i jeśli dobrze promowany jest doskonałym narzędziem do pozyskiwania nowych odbiorców, którzy w krótce mogą także stać się wiernymi czytelnikami bądź nabywcami produktów lub usług danej firmy. W dzisiejszym artykule przedstawię szereg działań oraz elementów, na które należy zwrócić uwagę, aby zwiększyć skuteczność pozycjonowania bloga.
Czytaj dalej

Konto klienta