Agencja reklamowa – czym jest?

Pogłębianie wiedzy dotyczącej agencji reklamowych warto zacząć od podstaw wyjaśniając ich definicje, czyli to czym właściwie są. W znacznej większości są to firmy marketingowe specjalizujące się w projektowaniu oraz realizacji kompleksowych rozwiązań mających na celu promocję danej firmy, marki (lub marek), usługi, produktu bądź eventu. Według standardowej definicji działania te mogą mieć formę radiową, telewizyjną, drukowaną (np. ulotki, plakaty) lub umieszczanych w prasie ogłoszeń. Jeśli chodzi o działalność agencji marketingu internetowego w branży e-commerce są to wszelkiego rodzaju akcje prowadzone z wykorzystaniem Internetu takie jak pozycjonowanie, płatne kampanie reklamowe typu PPC czy posty promocyjne w social mediach typu Facebook, Twitter czy Instagram.

Kto powinien skorzystać z tego typu usług?

Oferta agencji marketingowej skierowana jest do wszystkich przedsiębiorców (firm lub osób indywidualnych) chcących poszerzyć swój zasięg, rozpoznawalność, zbudować pozytywny wizerunek oraz długofalową świadomość w myślach odbiorców wpływając na pozyskiwanie nowych klientów. Jest to także doskonały sposób na „poinformowanie” użytkowników o swoim istnieniu w przypadku rozpoczęcia działalności lub po prostu wejścia na rynek e-commerce.

Jakie są zalety współpracy?

Zalet współpracy z agencją marketingową jest wiele, ja postaram się wymienić te (moim zdaniem) najważniejsze:

- Multiformatowość, czyli w skrócie możliwość skorzystania z różnych form oraz źródeł reklamy takich jak Internet, prasa, radio itp. Dobra i doświadczona agencja reklamowa zna mechanizmy działające w przypadku każdego ze środków przekazu i wie jak w skuteczny sposób je wykorzystywać.

- Dostępność rozwiązań z różnej półki cenowej – zdecydowana większość agencji marketingowych posiada w swojej ofercie nie tylko najdroższe rozwiązania takie jak spoty reklamowe lub billboardy. Najczęściej dostępne są także znacznie tańsze formy reklamy i marketingu internetowego (np. bannery, reklama tekstowa) lub na przykład ulotek, plakatów itd., które są znacznie tańsze.

- Marketing i reklama internetowa są obecnie jednymi z najpotężniejszych narzędzi w rękach agencji marketingu internetowego, a w przypadku wielu z nich jest to swego rodzaju „konik”. Wiele agencji pozycjonujących specjalizuje się w tej właśnie formie promocji zatrudniając sztab webmasterów, copywriterów oraz specjalistów od SEO i UX.

- Kolejną wartą uwagi, a jednocześnie użyteczną formą marketingu przy współpracy z agencją reklamową są gadżety reklamowe. Agencje w wielu przypadkach posiadają rozległe kontakty z wieloma innymi firmami marketingowymi takimi jak drukarnie oraz zakłady poligraficzne, które są w stanie wykonać różnego rodzaju przedmioty opatrzone logiem klienta oraz np. chwytliwym hasłem stworzonym na jego potrzeby przez copywritera. Wszelkiego rodzaju kubki, parasole, breloczki czy na przykład powerbanki lub pendrive pełnią nie tylko funkcję reklamową i marketingową, ale także użytkową i stanowią nienachalną formę promocji (podobnie jak artykuły sponsorowane).

- Kluczowym aspektem kooperacji z agencją marketingową jest fakt, że zatrudnia one osoby obeznane oraz doświadczone w branży reklamy i marketingu. Pozwala to na zapewnienie spójności oraz koordynacji, a co za tym idzie skuteczności wszelkich działań składających się na kampanię marketingową.

Jakie czynności składają się na działania promocyjne agencji reklamowej?

Biorąc pod uwagę szereg działań składających się na kampanie prowadzone przez agencje marketingowe w sieci można wymienić klika najważniejszych elementów takich jak:

- Audyt SEO wykonywany przez agencje marketingu internetowego mający na celu sprawdzenie jak bardzo stan techniczny pozycjonowanej witryny odbiega od wytycznych stawianych przez wyszukiwarki. Proces ten stanowi także podstawę do dalszej optymalizacji.

- Właściwa optymalizacja SEO przeprowadzana przez agencje pozycjonujące w celu poprawy szybkości oraz jakości działania pozycjonowanej witryny tak, aby otrzymała możliwie jak najlepszą ocenę ze strony crawlerów. Składa się ona z trzech etapów: SEO technicznego, optymalizacji treści (teksty, grafiki, video itd.) oraz optymalizacji pod względem wymagań UX.

- Organizowanie płatnych kampanii reklamowych typu PPC lub CPC z wykorzystaniem platform takich jak Google Ads.

- Prowadzenie przez firmy marketingowe fanpage’ów, tworzenie postów promocyjnych oraz viralowych, filmów i materiałów w social mediach takich jak Facebook, Twitter czy Instagram.