Jeśli masz już założoną wizytówkę w Google Moja Firma, na pewno jesteś ciekaw, czy można zrobić coś, aby była zdecydowanie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Jak się okazuje – można, ale działania nie są tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Przejdźmy zatem do działania.
Po zalogowaniu się na swoje konto ujrzysz listę wszystkich przypisanych wizytówek. Pamiętaj, aby wszelkie działania wykonywać na właściwej wizytówce, ponieważ popełnienie nawet najmniejszego błędu może być tragiczne w skutkach.
Widok wizytówek jest bardzo intuicyjny i prosty. Te, które są już opublikowane w sieci, będą posiadały specjalne oznaczenie i link do lokalizacji. W prawym dolnym rogu dostrzeżesz niebieski przycisk „+”. Służy on do dodawania nowych wizytówek, ale przejdźmy do faktycznego działania.
W wybranej przez siebie wizytówce kliknij „Zarządzaj lokalizacją”. W tym momencie ujrzysz niezweryfikowaną wizytówkę firmową. Bez względu na to, czy posiadasz kod weryfikacyjny, czy nie – można i warto przejść do uzupełnienia profilu.
Początki...
Na początku przejdź do zakładki „Edytuj informacje”. W niej będą wymienione wszystkie elementy warte uzupełnienia. Ponadto w zakładce tej znajdziesz również pasek postępu informujący o tym, ile elementów pozostało do uzupełnienia, aby profil był kompletny. W skrócie nasze działania możemy podzielić na 5 następujących kroków:
Weryfikacja wizytówki firmy.
Uzupełnienie adresu strony internetowej firmy.
Podanie godzin otwarcia biura/sklepu.
Przesłanie loga firmy lub zdjęcia profilowego.
Dodanie zdjęć, które spowodują zainteresowanie wśród potencjalnych klientów.
Pamiętaj jednak, że to tylko podstawowe czynności, jakie trzeba wykonać. Do tego dochodzą wszystkie pozostałe elementy, w jakie wyposażona jest wizytówka.
Jak zbudowany jest formularz?
Nazwa firmy
W tym miejscu wpisujemy skróconą nazwę firmy. Nie ma najmniejszej potrzeby posługiwania się zwrotami urzędowymi, ponieważ żaden z użytkowników nie zapamięta tak długiego zwrotu. Co więcej, warto wykorzystać w nazwie firmy wybraną frazę kluczową. Pamiętaj jednak, aby ograniczyć się do jednej lub maksymalnie dwóch lokalizacji, ponieważ obecność frazy przy wielu wizytówkach zostanie odebrane przez administrację jako spam.
Adres
W miejscu tym określamy dokładny adres siedziby naszej firmy. Dzięki temu każdy użytkownik zainteresowany naszymi usługami lub produktami może w łatwy sposób do nas dotrzeć. Pamiętaj również, aby sprawdzić, czy lokalizacja została poprawnie oznaczona na dołączonej mapie. Jeżeli nastąpiła niepoprawna interpretacja, nanieś poprawki.
Informacje kontaktowe
Każda dodatkowa informacja kontaktowa przybliża Cię do nowych klientów, dlatego nie zapomnij o wpisaniu numeru telefonu i adresu strony internetowej Twojej firmy. Jest to o tyle ważne, że telefonicznie kontaktują się wyłącznie osoby zainteresowane współpracą, a stronę internetową odwiedzają klienci, którzy chcą sprawdzić ofertę.
Kategorie
Kategorie bezpośrednio określają rodzaj prowadzonej przez nas działalności, dlatego konieczne jest ich poprawne wybranie w formularzu. A możemy wybrać aż 10 kategorii, które określają naszą działalność – nieoferowane produkty. Jak najlepsze określenie firmy pod względem kategorii jest o tyle ważne, że są one dopełnieniem do słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę.
Godziny otwarcia
Godziny otwarcia w wizytówce traktowane są jako czas, kiedy klienci mogą się z nami skontaktować. Dlatego też pamiętaj, aby wpisać realny czas, w którym jesteśmy dostępni.
Informacje o firmie
Wszystko, co wpiszesz w tym miejscu, będzie widoczne w Twojej wizytówce. Dlatego też opisz najważniejsze, a zarazem najciekawsze informacje na temat Twojej firmy. Ponadto w tekście warto zawrzeć kilka linków do najczęściej wyświetlanych podstron naszego serwisu. Dzięki temu będą jeszcze częściej wyszukiwane, a ich ranking w Google wzrośnie.
Uzupełniamy zdjęcia
Teraz przejdź do sekcji „Zdjęcia” i dodaj kilka zdjęć prezentujących Twoją firmę. Dodatkowo warto opublikować fotografie prezentujące Twoich pracowników przy pracy. Dzięki temu dystans pomiędzy klientem, a pracownikami zostanie naturalnie zmniejszony.
Ponadto bardzo dobrym rozwiązaniem okazuje się publikacja zdjęć serwowanych posiłków, czy wykonywanych przedmiotów. Fakt ten sprawi, że klient już od samego początku będzie wiedział, czego może spodziewać się w Twojej firmie.
Nie zapomnij o statystykach!
Główny widok narzędzia prezentuje statystyki naszej wizytówki. Ukażą się one jednak dopiero po weryfikacji, dlatego krok ten jest kluczowy do prawidłowego i kompleksowego wykorzystywania narzędzia. Prezentowane dane skutecznie uzupełniają statystyki dostępne w Google Search Console, czy Google Analytics, ale dostępne są dla maksymalnie 90 dni wstecz.
Szczególnie wartościowy okazuje się wykres pokazujący częstotliwość wyświetlania naszej wizytówki. Ponadto warto monitorować wszystkie opinie, a także na nie odpowiadać. Dzięki temu powstanie swoisty dialog pomiędzy firmą, a jej klientami.
Wizytówka Google Moja Firma sprawi, że znacznie łatwiej będzie Ci dotrzeć do klientów znajdujących się w Twojej bezpośredniej okolicy. Za posiadaniem wizytówki przemawia również fakt, że założenie jej nie jest trudne. Z uzupełnieniem profilu poradzi sobie każdy, dlatego warto podjąć trud i stać się obecnym w GMF.