Bardzo ważne jest prezentowanie wartościowej treści. Zmiany w algorytmach wyszukiwarek sprawiają, że liczy się nie ilość stron zapleczowych, czy treści, ale jakość. Dodatkowo pozycjonowanie sklepu internetowego, czy serwisu wymaga pozyskiwania wartościowych linków. Pozwalają one uzyskać lepsze postrzeganie serwisu internetowego przez roboty wyszukiwarek internetowych. Wpływa to na ranking strony, który jest decydujący z punktu widzenia jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Co składa się na zaplecze SEO?

Do tworzenia zaplecza SEO wykorzystuje się najczęściej blogi. Jednak mogą być to również fora, czy małe serwisy internetowe. Wiele zależy od tego, w jaki sposób będzie realizowana kampania pozycjonowania.

Blogi tematyczne to sposób na prezentowanie:

  • porad ekspertów,

  • wartościowej treści do praktycznego wykorzystania przez użytkowników,

  • artykułów branżowych.

Zbudowanie serwisu, który jest przydatny dla odbiorców to dodatkowa wartość. Taka witryna nie musi przyciągać jedynie ze względu na chwytliwe tytuły. Wielu użytkowników będzie na nią wracać ze względu na przydatne informacje.

Tematyczne fora internetowe mogą łączyć w sobie prezentowanie treści przygotowanych na potrzeby pozycjonowania z informacjami umieszczanymi przez użytkowników. Odpowiednio prowadzony serwis tego typu może ułatwić kreowanie contentu. Gdy forum będzie chętnie używane, wówczas część treści będą generowali również odwiedzający. W ten sposób tematyczne fora mogą być w dłuższym okresie lepszym rozwiązaniem. Jednak stworzenie popularnej strony tego typu jest znacznie trudniejsze niż tematycznego bloga.

Mini serwisy internetowe bardzo często odzwierciedlają większe witryny tego typu. Rozpoznawalny layout, czy identyczne zakładki sprawiają, że odbiorcy mogą chętniej pozostać na stronie, gdy na nią trafią. Gdy takie miejsce wypełni się ciekawą treścią, można liczyć na uzyskanie odpowiedniego poziomu zainteresowania i odwiedzin.

Jak wygląda proces tworzenia stron zapleczowych?

Wymagania stawiane przez algorytmy wyszukiwarek są coraz większe. Pozycja w Google w coraz większym stopniu zależy od jakości treści. Wpływa to również na sposób budowania zaplecza SEO. Ważne jest, aby tworzone witryny posiadały odpowiednią tematyką. Powinna być ona bezpośrednio powiązana z serwisem docelowym. Podobnie domeny, na których umieszczone jest zaplecze, muszą być spójne pod kątem treści z pozycjonowaną stroną. Wybierając serwery, trzeba postawić na takie, na których nie znajduje się serwis, dla którego mają być realizowane działania marketingowe. Serwer pod zaplecze powinien być dodatkowo bezpieczny i szybki. Przy budowaniu większego zestawu serwisów pod pozycjonowanie warto zadbać, aby strony posiadały również odmienne IP.

Proces tworzenia zaplecza SEO obejmuje:

  • wykonanie odpowiedniej ilości stron zapleczowych,

  • wypełnienie serwisów treścią i grafiką,

  • monitoring efektów.

Zaplecze może być przeznaczone dla promowania wielu stron, jak i też pojedynczej witryny. Dla uzyskania lepszych efektów realizować można pozycjonowanie stron zapleczowych.

Dedykowane zaplecze SEO

Dla uzyskania długoterminowych efektów lepiej stworzyć dedykowane zaplecze SEO. Takie strony mogą stać się wartością samą w sobie. Profesjonalnie prowadzone blogi, na których pojawia się przydatna dla użytkowników treść, mogą generować duży ruch. Będzie to bezpośrednio wpływać na pozycję linkowanego serwisu głównego. Tematyczny blog może być wykorzystany na wiele sposobów. Bardzo ważne w tym aspekcie jest również dodawanie w tekstach fraz long tail (tak zwanego długiego ogona), pozwalających na ściągnie uwagi Klientów tematycznych. Umożliwiają one nawet dodatkowy zarobek, na przykład poprzez dodanie strony do Google AdSense. Jeśli ruch na blogu jest wartościowy, zaplecze dzięki reklamom czy publikacji artykułów sponsorowanych utrzyma się samo (lub nawet przyniesie korzyści finansowe).

Obejmuje to takie działania, jak:

  • umieszczenie reklam,

  • prezentowania części oferty firmy,

  • prowadzenie sprzedaży.

Celem umieszczania reklam na zapleczowych blogach jest zmniejszenie kosztów utrzymania takich witryn. Gdy strona stanie się popularna, wówczas dochody z niej mogą być wysokie. Natomiast firmy prowadzące internetową sprzedaż mogą na wartościowym zapleczu umieszczać informacje o części produktów znajdujących się w ofercie. Wykorzystać można to na dwa sposoby. Takie oferty mogą przekierowywać na stronę firmową czy do sklepu internetowego. Sprzedaż może również być prowadzona bezpośrednio za pośrednictwem tematycznego bloga. To doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży.