W tym artykule omówimy wszystkie aspekty związane z pozyskiwaniem linków, a także wyjaśnimy, dlaczego temu elementowi pozycjonowania poświęcamy w backlink24.pl zdecydowanie najwięcej czasu.

Podział działań SEO

Działania SEO dzielimy na on-page SEO i off-page SEO. Pierwsza część jest bezpośrednio związana ze wszystkimi działaniami wykonywanymi stricte na pozycjonowanej stronie internetowej. Mamy tutaj na myśli tworzenie i optymalizowanie treści, dostosowywanie grafik, kolorystyki, czy realizowanie linkowania wewnętrznego. Elementy te mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce, jednak należy je ściśle połączyć z drugą połową działań, czyli off-page.

W off-page SEO zawierają się wszystkie działania wykonywane poza naszą stroną. Nie jest tajemnicą, że będzie to głównie pozyskiwanie wartościowych linków zarówno w postaci odnośnika, jak i anchor textu znajdującego się np. w artykule gościnnym.

Kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu stron jest umiejętne połączenie obu części procesu, dlatego niezbędne jest wcześniejsze opracowanie planu działania. W dalszej części artykułu skupimy się na off-page SEO.

Czym jest link?

Link to nic innego, jak bezpośredni odnośnik prowadzący do naszej strony internetowej. Może on być prezentowany zarówno w formie adresu URL, jak i anchor textu, a wykorzystanie danej formy prezentacji powinno zależeć od ogólnego stylu przyjętego na danej stronie internetowej. Warto pamiętać, że źródło linku należy wcześniej bardzo dokładnie sprawdzić. Naszą szczególną uwagę powinny zwrócić wszelkie przesłanki świadczące o spamerskim charakterze witryny, czy niską pozycją w wyszukiwarce Google.

W tym miejscu musimy zaznaczyć, że skuteczny link building niestety nie jest tani. W sieci mamy obecnie miliony stron internetowych, dlatego odsianie z tego gąszczu wartościowych źródeł linkowania zajmuje bardzo dużo czasu. Ponadto niemała również jest konkurencja, co oznacza, że aby osiągnąć zadowalające nas wyniki, konieczne jest wykonanie znacznie więcej pracy, czy też zastosowanie często kosztownych technik.

Profil linków – jak go zbudować, aby przynosił korzyści?

Aby profil linków przynosił oczekiwane korzyści, musi być przede wszystkim zdywersyfikowany. Co to oznacza? Dywersyfikacja w tym przypadku to nic innego, jak duże zróżnicowanie źródeł, z których pochodzą wybrane odnośniki. Swój profil zbuduj zatem na linkach z platform blogowych, artykułów tematycznych, czy mediów społecznościowych. Ponadto w wielu przypadkach wartościowe mogą okazać się katalogi firmowe, a także linki z video.

Co więcej, istotna jest również sama forma odnośnika. Nie skupiaj się na jednej prezentacji linku, gdyż może zostać to odebrane przez algorytm jako spam. Najlepszym rozwiązaniem jest regularna zmiana formy odnośnika, aby w profilu pojawiły się wszystkie z możliwych.

Jednak dlaczego jest to tak ważne? Otóż wynika to bezpośrednio z technik wykorzystywanych przez narzędzia do automatycznego linkowania. W znacznej większości korzystają one z jednej formy prezentacji linku, a odnośniki pozyskują ze strony o charakterze spamerskim. Dlatego też istotne jest stworzenie naturalnie wyglądającego profilu linków, który będzie duży i maksymalnie zdywersyfikowany.

Najlepsze sposoby na pozyskiwanie linków

  1. Linki z platform blogowych

Tworząc bloga, nawet firmowego automatycznie stajemy się częścią pewnej społeczności. Dołączenie do niej oferuje nam pewne przywileje, ale należy spełniać kilka istotnych warunków. Pierwszym z nich jest publikowanie atrakcyjnej treści na własnej stronie. Dzięki temu nasza wiarygodność w sieci wzrośnie i właściciele blogów zewnętrznych chętniej opublikują nasz link na własnej witrynie.

Pamiętaj jednak, aby blog, z którego planujesz pozyskać odnośnik, był ściśle dopasowany branżowo z Twoją witryną i charakteryzował się dużym szacunkiem wyszukiwarki. Dzięki temu nie tylko podzielisz się specjalistyczną wiedzą, ale również zadbasz o renomę swojej witryny.

  1. Linki z artykułów tematycznych

W sieci wiele jest miejsc, w których możemy opublikować własny artykuł tematyczny związany z naszą branżą. Warto zatem wykorzystać ten fakt i stworzyć interesujący tekst posiadający w treści odnośnik do naszej strony internetowej. Jednak podobnie, jak w przypadku platform blogowych, tak i tutaj niezwykle istotne jest odpowiednie dopasowanie strony źródłowej. Warto, aby była ona tożsama tematycznie z naszą witryną, dzięki czemu algorytm nie potraktuje naszej strony jako spam i przekierujemy do niej zainteresowanych danym tematem użytkowników.

  1. Linki z video

Wymagającym, ale bardzo dobrym sposobem na pozyskanie wartościowego linku, jest opublikowanie interesującego wideo w serwisie takim, jak YouTube, czy Vimeo. Warto jednak w tym miejscu zaznaczyć, że produkcja wartościowego, dobrze zoptymalizowanego filmu kosztuje znacznie więcej w porównaniu do tekstu. Mimo to warto zainwestować i prowadzić własny, branżowy kanał wideo, ponieważ przyczyni się to nie tylko do zwiększenia pozycji w rankingu wyszukiwarki, ale również sprowadzi nowych użytkowników.

  1. Budowa własnego zaplecza SEO

Własne zaplecze SEO oferuje wiele korzyści. Największą z nich jest fakt, że mamy pełną kontrolę nad każdą stroną wchodzącą w skład zaplecza, dlatego możemy dowolnie zmieniać na niej treść, czy modyfikować linki wychodzące. Zaplecze wykorzystywane w pozycjonowaniu może składać się z dowolnej ilości stron korzystających z wielu, najpowszechniejszych technologii. Bardzo dobrze w tym charakterze sprawdzają się blogi na platformie Wordpress, czy w powszechnie znanych platformach blogowych.

Pamiętajmy jednak o dywersyfikacji, ponieważ to głównie dzięki niej osiągamy sukcesy w pozycjonowaniu. Nie skupiaj się zatem na jednej technologii, czy platformie, a wykorzystuj ich wiele, dzięki czemu całe zaplecze będzie zbiorem naturalnie połączonych ze sobą, wartościowych stron.

  1. Linki z social media

Media społecznościowe są dziś podstawowym sposobem komunikacji wielu osób. Fakt ten wykorzystuje wiele firm i reklamuje swoje usługi właśnie w portalach takich, jak Facebook, Twitter, czy LinkedIn. Dzięki nagromadzeniu dużej liczby użytkowników witryny tego typu są zatem bardzo dobrym sposobem na pozyskanie linku. Możemy umieścić go zarówno na własnej podstronie, jak i podstronach zaprzyjaźnionych firm, czy w grupach użytkowników. W ten sposób pozyskamy nie tylko odnośnik, ale również nowych użytkowników, którzy odwiedzą naszego bloga, czy stronę firmową.

  1. Linki z postów na forach w formie szeptanki

Marketing szeptany wciąż jest jedną z podstawowych technik marketingu internetowego. Niewiele osób jednak zdaje sobie sprawę, że w postach na forach internetowych możemy również umieścić linki do naszej strony internetowej. Stają się one dzięki temu nie tylko źródłem informacji o firmie, którą prowadzimy, ale także przekierowaniem do podstrony tematycznej, której dotyczy wpis.

Osoby realizujące kampanię marketingu szeptanego powinny pamiętać, aby publikowane wpisy pochodziły z wiarygodnych profili. Co to oznacza? Otóż posty, jakie piszemy, muszą być jak najbardziej naturalne. Nie wskazane jest publikowanie wyłącznie wpisów reklamowych, czy zawierających odnośnik. Ponadto istotne jest regularne wypowiadanie się na forum, aby profil był aktywny przez cały czas istnienia.

Co więcej, bardzo dobrym miejscem na forum, w którym możemy umieścić nasz link, jest sygnaturka, czyli podpis pojawiający się pod każdym wpisem, jaki publikujemy. Dzięki temu każdy wpis będzie zawierał link bez konieczności umieszczania go w treści.

Komu zlecić pozyskiwanie linków?

Pozyskiwaniem linków powinna zająć się firma, która ma w tej kwestii duże doświadczenie. Każda branża i witryna jest inna, dlatego wymaga indywidualnych działań, o czym zawsze warto pamiętać. W backlink24.pl zawsze mamy na uwadze dobro klienta, dlatego też każdego klienta traktujemy wyjątkowo i w pierwszej kolejności wnikliwie analizujemy przedstawiony przez niego projekt, a także wymagania, jakie stawia danej realizacji. Pozyskiwaniu linków zawsze poświęcamy najwięcej czasu, ponieważ od tego procesu zależy dobro i sukces biznesowy naszych klientów.