Pozycjonowanie NL

Pozycjonowanie w Holandii jest odpowiednie i jeśli dobrze prowadzone przynosi pożądane efekty w przypadku przedsiębiorstw, które można podzielić na kilka kategorii:

- Firmy działające lokalnie, czyli opierające swój biznes oraz pozyskiwanie klientów w obrębie określonego kraju (np. Holandii), miasta, miejscowości, dzielnicy, ulicy itp.

- Sprzedawcy prowadzący działalność na terenie określonego państwa chcący poszerzyć swój zasięg oraz zyski poprzez ekspansję na rynki zagraniczne.

- Przedsiębiorcy dopiero rozpoczynający działania handlowe na terenie Holandii chcący poinformować potencjalnego klienta o swoim istnieniu i zbudować w jego oczach wizerunek oraz świadomość samej firmy bądź konkretnej marki (marek).

- Firmy chcące zmienić państwo, w jakim świadczone są usługi bądź sprzedawane dobra ze względu na specyfikację rynku (niektóre produkty cieszą się większą popularnością oraz zainteresowaniem w poszczególnych krajach). Drugim powodem może być fakt, że ceny oferowane na obcych rynkach są wyższe niż np. w Polsce co przekłada się na znacznie większy zysk (nawet po uwzględnieniu kosztów związanych z przesyłkami międzynarodowymi).

Domena to podstawa

Najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę (i w ogóle umożliwiającym pozycjonowanie w google.nl) jest wybór odpowiedniej domeny i najpopularniejsze są tutaj dwie opcje:

- Krajowa domena najwyższego rzędu .NL (www.superpage.nl) charakteryzująca się nieco wyższymi kosztami utrzymania, ale będąca znacznie wyżej oceniana przez roboty Google.

- Bardziej ogólna domena typu .COM będąca tańszym lecz dającym nieco słabsze efekty odpowiednikiem adresu krajowego.

W obydwu przypadkach warto zadbać o to, aby URL był możliwie jak najbardziej przyjazny użytkownikowi, co ma niebagatelne znaczenie przy pozycjonowaniu w Holandii. Dobrym przykładem przyjaznego adresu może być np. www.superpage.nl/welcome zamiast www.superpage.pl/main/resources/landing/main-1024.html).

Treści obcojęzyczne

Biorąc pod uwagę pozycjonowanie w Google Holandia nie unikniemy konieczności przetłumaczenia treści wchodzących w skład witryny na język holenderski. Elementy takie jak teksty, grafiki, materiały video muszą zostać przełożone, aby w ogóle móc być pozycjonowane w google.nl i pozytywnie oceniane przez crawlery. Czynność tą warto zlecić doświadczonemu tłumaczowi, najlepiej zaznajomionemu z branżą SEO oraz copywritingiem. Usługi świadczone przez taką osobę mogą okazać się bardziej kosztowne niż w przypadku np. języka angielskiego, ale warto zainwestować i powierzyć czynności komuś, kto „czuje” branżowy klimat i będzie w stanie przyciągnąć uwagę holenderskiego klienta. Nie można zapomnieć o przekładzie źródeł zewnętrznych, do których linki umieszczone są w serwisie bądź znalezieniu ich wysokiej jakości obcojęzycznych odpowiedników, gdyż ma to znaczący wpływ na jakość pozycjonowania w Google Holandia.

Linkbuilding

Linkbuilding to jedna z najbardziej skutecznych i w zasadzie niezbędnych technik wspierających pozycjonowanie w google.nl. Polega ona na pozyskiwaniu wysokiej jakości zewnętrznych adresów URL prowadzących do pozycjonowanej witryny ze stron WWW o dobrej reputacji oraz zaufaniu. Serwisy te bardzo często przenoszą część swojej „mocy” wpływając na wyższą pozycję w rankingu wyników wyszukiwania. Jeśli chodzi o pozyskiwanie wysokiej jakości URL za granicą w przypadku pozycjonowania w Google Holandia to jest to bardzo trudne w przy wykorzystaniu źródeł darmowych. Większość katalogów oraz portali tego typu wymaga wniesienia opłat, które najczęściej nie należą do najniższych. Z tego powodu warto za każdym razem przeprowadzić indywidualny bilans zysków i strat (koszty – efekty), ponieważ pozycjonowanie bez linkbuildingu będzie znacznie mniej skuteczne.

Brand building

Brand building to kolejny ze stosowanych w branży e-commerce zabiegów towarzyszących pozycjonowaniu w Holandii. Ma on na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku oraz daleko idącej świadomości samej firmy, bądź konkretnej promowanej przez nią marki (marek) w podświadomości potencjalnego oraz już istniejącego klienta. Można to zrobić m.in. poprzez prowadzenie skutecznych i dobrze przemyślanych kampanii marketingowych w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram), serwisach video typu YouTube oraz płatnych kampanii reklamowych Google Ads.