Charakterystyka

Charakterystyką rynku brytyjskiego i jednocześnie tym, co różni go od rynku polskiego jest łatwość oraz szybkość założenia działalności co sprzyja powstawaniu wszelkiego rodzaju spółek oraz sklepów internetowych. Wiąże się to ze znacznie większym zróżnicowaniem oraz konkurencją, a co za tym idzie także wymaganiami Anglików względem cen oraz jakości oferowanych usług i produktów. Jednocześnie Brytyjczycy są także bardziej skłonni do dokonania zakupów przez Internet co jest dużym plusem jeśli chodzi o pozycjonowanie w Anglii.

Pozycjonowania Anglia

Podstawą każdego działania promocyjnego w sieci (w tym także pozycjonowania w google.co.uk) jest odpowiedni dobór słów i fraz kluczowych, od których tak naprawdę zależy skuteczność wszelkich strategii w branży e-commerce. Frazy można podzielić według dwóch kryteriów – złożoności oraz zasięgu, w przypadku zasięgu będą to:

- Frazy lokalne zawierające nazwę danego miasta, ulicy, dzielnicy itd. (oczywiście w języku angielskim), charakteryzujące się ograniczonym zasięgiem, ale także znacznie niższą ceną oraz wyższym współczynnikiem konwersji. Stosowane sa najczęściej w przypadku reklamy przedsiębiorstw prowadzących swoją działalność w obrębie określonej lokalizacji (np. piekarnia, fryzjer, sklep spożywczy). Przykłady takich fraz mogą stanowić: car mechanic London, Swiss Bank London Bridgestone Street, hairdresser London Birmingham.

- Frazy globalne stosowane dla pozycjonowania krajowego (w tym przypadku pozycjonowanie w UK) bądź międzynarodowego charakteryzujące się znacznie większym zasięgiem oraz kosztami pozycjonowania, ale będące niezbędne w przypadku firm prowadzących działalność wysyłkową lub świadczących usługi online takich jak np. sklepy internetowe z obuwiem, ubraniami czy chociażby agencje SEO bądź projektujące strony internetowe.

Jeśli chodzi o złożoność sformułowań to także można je podzielić na dwa rodzaje:

- Krótkie (1-3 wyrazowe) i bardzo konkurencyjne frazy typu ogólnego wiążące się z dość wysokimi kosztami, jednak będące niezbędne w celu skutecznego pozycjonowania w google.co.uk. Przykładami takich anglojęzycznych fraz mogą być: car parts, car parts England, used cars UK.

- Długie, precyzyjne i złożone frazy typu long tail (długiego ogona) będące znacznie mniej konkurencyjne, a przez to także tańsze, ale znacznie bardziej dopasowane do konkretnych wymagań i oczekiwań klientów co przekłada się na wysoki współczynnik konwersji. Przykładami takich fraz mogą być: Toyota Prius 2017 automatic gearbox, Nike Sneakers size 29 female black, black leather coat 180 cm winter collection.

Pozycjonowanie w google uk

Podstawowym elementem stanowiącym jednocześnie wizytówkę oraz narzędzie pracy w przypadku sklepów internetowych oraz pozycjonowania w UK jest dobrze zoptymalizowana witryna WWW.

Proces optymalizacji poprzedzony jest audytem SEO mającym na celu analizę strony WWW pod kątem szybkości oraz sprawności działania, treści, UX oraz występujących błędów. Jego efektem jest raport na temat przeprowadzonych pomiarów (najczęściej wzbogacony o różnego rodzaju grafiki i wykresy), którego integralną część stanowi załącznik zawierający komentarze, sugestie oraz rozwiązania co do dalszej optymalizacji serwisu w celu uzyskania lepszych wyników pozycjonowania w google.uk.

Właściwa optymalizacja składa się z trzech etapów, z których każdy odpowiada jednej ze wspomnianych wcześniej „warstw”:

- SEO techniczne mające na celu poprawę szybkości oraz jakości zarówno wczytywania jak i funkcjonowania witryny biorącej udział w pozycjonowaniu w Anglii oraz eliminację występujących błędów do minimum. Podczas tego procesu brane pod uwagę są elementy takie jak: kod źródłowy, zastosowane skrypty, optymalizacja grafik (kompresja, rozmiar, skalowanie, atrybut ALT), linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne, a także przekierowania (redirecty).

- SEO pod kątem zamieszczonych treści takich jak przede wszystkim teksty (opisy, artykuły, wpisy blogowe, nagłówki itp.), aby spełniać wymogi SEO muszą one być przede wszystkim unikatowe, a także wartościowe, poprawne merytorycznie, spójne z tematyką. Treści te powinny być również bezbłędne pod względem językowym (ortografia, interpunkcja, leksyka itd.) i właściwie sformatowane pod względem graficznym (nagłówki, akapity, wyróżnienia w tekście).

- Optymalizacja pod kątem wizualno-użytkowym (UX) sprawiająca, że witryna pozycjonowana w google.uk będzie posiadać zgodną z tematyką, profesjonalną oraz minimalistyczną szatę graficzną i będzie wywoływać pozytywne wrażenia przy interakcji z odbiorcą. Żeby tego dokonać powinna być przede wszystkim przejrzysta oraz intuicyjna i umożliwiać użytkownikowi w bieżącej orientacji wewnątrz jej struktury oraz informować o celu wizyty na konkretnej podstronie.