Dla kogo?

Skorzystaniem z dobrodziejstw pozycjonowania w Austrii z pewnością zainteresowani będą przedsiębiorcy, którzy już od jakiegoś czasu oferują swoje usługi bądź produkty, ale rozważają poszerzenie zasięgu o rynki sąsiednich państw w celu pozyskania nowych klientów oraz zwiększenia zysków.

Kolejną grupę stanowią firmy prowadzące działalność lokalnie, na terenie państwa austriackiego, czyli w obrębie określonego regionu, miasta, dzielnicy, ulicy itp.

Pozycjonowanie w google.au znajdzie zastosowanie także w przypadku właścicieli biznesów chcących przenieść część lub całość swojej sprzedaży na sąsiednie rynki z jednego z dwóch powodów:

- konkretne pozycje sprzedażowe mogą cieszyć się większą popularnością w poszczególnych państwach (a mniejszą w innych) ze względu na uwarunkowania demograficzne (np. wiek, płeć), kulturowe, obyczajowe itd.

- ceny sprzedaży są znacznie bardziej atrakcyjne niż np. w Polsce co przekłada się na znacznie większy zysk (nawet po doliczeniu kosztów międzynarodowej wysyłki).

Promocja w branży e-commerce będzie dobrym rozwiązaniem również dla przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki na rynku austriackim, a chcących poinformować potencjalnych nabywców o swoim „istnieniu” poprzez pozycjonowanie w Google Austria oraz wyrobić w ich umysłach pewien poziom świadomości.

Jaka domena?

Najważniejszym elementem, bez którego pozycjonowanie w Austrii jest w zasadzie niemożliwe stanowi odpowiednia domeny. Najlepszym wyborem w tym przypadku jest inwestycja w krajową domenę najwyższego rzędu .AU (www.examplepage.au) dającą najoptymalniejsze efekty przy ocenie przez crawlery Google.

Nieco tańszą, jednakże mniej skuteczną opcją jest wykupienie bardziej ogólnego adresu .COM (www.examplepage.com), a wybór w tym przypadku zależy od indywidualnych preferencji, założeń oraz oczywiście posiadanego budżetu.

W przypadku obydwu wariantów warto pamiętam o tym, aby adres witryny pozycjonowanej w Google Austria był jak najbardziej przyjazny użytkownikowi (prosty, jasny) np. www.examplepage.au/welcome zamiast www.examplepage.au/index/main/res/landing/mp-1024.html.

Pozycjonowanie Austria

Podstawą każdego pozycjonowania (w tym także pozycjonowania w Austrii) jest dobór odpowiedniego rodzaju oraz słów kluczowych. To od tych właśnie decyzji w ogromnej mierze zależy powodzenie całego przedsięwzięcia. Wyróżnić można cztery rodzaje biorąc pod uwagę dwa kryteria – zasięg oraz złożoność fraz.

Biorąc pod uwagę zasięg działania frazy kluczowe możemy podzielić na:

- Lokalne, ograniczające swój zasięg do konkretnego regionu, miasta, dzielnicy, ulicy itp. stosowane w przypadku firm prowadzących swoją działalność i pozyskujące klientów na określonym obszarze takie jak chociażby piekarnia czy warsztat samochodowy. Pozycjonowanie lokalne charakteryzuje się stosunkowo zawężonym zasięgiem, co przekłada się na znacznie niższe koszty oraz wyższy współczynnik konwersji.

- Globalne obejmujące swoim zasięgiem określony kraj (np. Austrię) lub wiele państw, charakteryzuje się znacznie wyższymi kosztami i niższym współczynnikiem konwersji, ale jest najskuteczniejsze w przypadku firm sprzedających swoje produkty i usługi online (np. sklepy wysyłkowe).

Pozycjonowaniu w google.au

- Pozycjonowanie typu long tail (długiego) ogona oparte o długie (5-6-7 i więcej słów), niszowe oraz mało konkurencyjne, ale też stosunkowo tanie w pozycjonowaniu frazy dostosowane najczęściej do potrzeb klientów poszukujących konkretnej, ściśle sprecyzowanej usługi lub produktu.

- Pozycjonowanie typu ogólnego oparte o krótkie (1-3 wyrazowe), bardzo konkurencyjne i stosunkowo drogie, ale niezbędne w przypadku pozycjonowania, aby móc skutecznie rywalizować z obecną na rynku konkurencją.

Optymalizacja witryny WWW

Każda witryna będąca obiektem pozycjonowania (w tym także pozycjonowania w google.au) musi być zoptymalizowana pod kątem wymagań przeglądarek takich jak Google, czyli spełniać wymagania SEO. Optymalizację można podzielić na trzy etapy:

- SEO techniczne mające na celu poprawienie szybkości działania oraz wczytywania strony zarówno w wersji stacjonarnej jak i mobilnej oraz eliminacji potencjalnych błędów do minimum.

- Optymalizacja treści takich jak grafiki, teksty oraz materiały video pod kątem SEO. Dobrze zoptymalizowane elementy powinny być przede wszystkim unikatowe, wartościowe, poprawne merytorycznie, bezbłędne pod względem językowym oraz interesujące dla czytelnika.

- Optymalizacja pod względem UX (User Experience) zapewniająca, że witryna pozycjonowana w Google Austria będzie przejrzysta, intuicyjna oraz estetyczna i profesjonalna pod względem wizualnym.