Pozycjonowanie w Danii

Dania jest europejskim liderem jeśli chodzi o poziom cyfryzacji oraz powszechność dostępu do Internetu. Wartości te mierzone są za pomocą wskaźnika nazywanego Digital Economy and Society Index (DESI), a w skład jego parametrów wchodzą elementy takie jak cyfryzacja usług publicznych, częstotliwość wykorzystywania Internetu, poziom cyfryzacji handlu oraz firm (e-commerce), ceny oraz dostępność sieci szerokopasmowych oraz umiejętności korzystania z sieci oraz usług cyfrowych danego społeczeństwa.

Odwołując się do statystyk aż 97 procent Duńczyków posiada dostęp do sieci, natomiast 90 procent z nich korzysta z płatności internetowych. W praktyce oznacza to, że mamy do czynienia z bardzo świadomym i znającym swoje prawa oraz możliwości, a przez to dość wymagającym klientem. Należy zwrócić na to szczególną uwagę planując działania marketingowe oraz pozycjonowanie w google.dk. Nie bez znaczenia jest także zadbanie o łatwy, bezproblemowy oraz ciągły dostęp do różnych form płatności online (szybki przelew, płatność kartą itd.).

Dania a SEO

Przez wiele lat duńscy przedsiębiorcy podchodzili do kwestii SEO oraz pozycjonowania w Danii z dużą niechęcią i dystansem ze względu na fakt, że Dania jest stosunkowo małym krajem (około 5,5 mln mieszkańców). Z tego powodu konkurencja na tamtejszym rynku nie jest zbyt duża. Jednakże Search Engine Optimization cieszy się coraz większą popularnością, a na rynku z roku na rok pojawia się coraz więcej dobrze opłacanych specjalistów. Pomimo rozwoju branży e-commerce rywalizacja w pozycjonowaniu nie jest szczególnie zacięta (pozycjonerzy mają maksymalnie kilka lat doświadczenia) i przy dobrych chęciach oraz odpowiednich metodach można „wybic się” przed szereg.

Audyt SEO

Każda witryna internetowa stanowiąca jedną z podstaw pozycjonowania w Danii powinna być odpowiednio zoptymalizowana pod względem wymagań wyszukiwarek takich jak Google. Strona taka powinna być sprawna pod względem technicznym, możliwie wolna od błędów i szybko się wczytywać. Proces udoskonalania serwisu pod względem wymagań SEO nazywany jest optymalizacją. Proces optymalizacji poprzedzony jest audytem SEO, który ma na celu analizę struktury całej witryny pod względem sprawności działania, prędkości ładowania itp. Jego wynikiem jest zestaw raportów najczęściej wzbogaconych o różnego rodzaju wizualizacje i wykresy oraz załącznik zawierający wykaz rozwiązań i komentarzy dotyczących poprawek.

Pozycjonowanie w google.dk

Kolejnym krokiem jest właściwa optymalizacja pod pozycjonowanie w google.dk, która jest przeprowadzana na trzech płaszczyznach:

- SEO techniczne mające za zadanie eliminację błędów powodujących irytujące komunikaty, poprawiające jakość i szybkość działania w wersji stacjonarnej i mobilnej. Obejmuje elementy takie jak kod źródłowy, zastosowane skrypty, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, wdrożenie certyfikatu SSL,poprawę zabezpieczeń oraz poprawność przekierowań (redirectów).

- Optymalizacja treści takich jak teksty, grafiki, video oraz zawartość interaktywna pod względem SEO. W celu spełnienia tych wymogów elementy te powinny być przede wszystkim unikatowe, wartościowe, poprawne pod względem merytorycznym oraz bezbłędne językowo (gramatyka, pisownia, ortografia itd.), a także przyciągające uwagę i interesujące dla czytelnika.

- Optymalizacja pod względem UX (User Experience), czyli zbiorem zasad mających sprawić, że pozycjonowana w Danii witryna będzie wywoływać pozytywne emocje, odczucia, skojarzenia itp. przy kontakcie oraz interakcji z użytkownikiem. W myśl UX strona powinna być przede wszystkim przejrzysta i intuicyjna oraz posiadać nienaganną, spójną tematycznie, profesjonalną oprawę graficzną. Dobrze przemyślane powinny być także wszelkie pozycje menu, nagłówki, elementy nawigacji oraz mapa strony (sitemap), aby ułatwić użytkownikowi orientację i poruszanie się.