Pozycjonowania Irlandia

Pozycjonowanie w google.ie jest skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców prowadzących już działalność jednakże zamierzających poszerzyć zasięg ekspansją na rynki zagraniczne (między innymi irlandzki) oraz działających bardziej lokalnie (w obrębie konkretnej miejscowości lub na terenie całej Irlandii). Sytuacja może dotyczyć także tych dopiero rozpoczynających swoją działalność na terenie kraju.

Kolejną grupę sprzedawców zainteresowanych pozycjonowaniem na Irlandię stanowią ci chcący trafić na rynek zagraniczny ze względu na specyfikację branży (niektóre produkty i usługi mogą cieszyć się większym zainteresowaniem). Drugim powodem mogą być znacznie wyższe ceny sprzedaży pozwalające osiągnąć pożądany zysk nawet po doliczeniu kosztów związanych z dostawą międzynarodową.

Domena

Podstawą pozycjonowania w Irlandii jak i wielu innych krajach jest dobór odpowiedniego adresu, co jest warunkiem koniecznym. Najlepszym wyborem będzie w tym przypadku wybór domeny krajowej najwyższego rzędu .IE (np. www.superpage.ie). Rozwiązaniem nieco tańszym, ale dającym nieco słabsze rezultaty będzie wykorzystanie bardziej ogólnego URL z końcówką .COM (np. www.superpage.com/ie) gdzie subdomena ie wskazuje na anglojęzyczną wersję strony. Warto także zadbać o to, aby witryna pozycjonowana na Irlandię znajdowała się pod adresem przyjaznym użytkownikowi (np. www.usedcars.ie zamiast www.usedcars.ie/content/main/landing/main-1024.html).

Treści

W przypadku pozycjonowania w google.ie nie sposób pominąć faktu, że wszystkie umieszczone treści takie jak grafiki, teksty oraz materiały video muszą zostać przetłumaczone na język angielski. Przy wyborze tłumacza warto zainwestować nieco więcej funduszy, ale powierzyć zlecenie osobie, która ma doświadczenie w copywritingu i orientuje się w branży SEO. Pozwoli to uniknąć dwuznaczności i nieporozumień mogących wystąpić w przypadku konwersji treści z naszego języka na angielski przy pozycjonowaniu na Irlandię. Osoba potrafiąca „wczuć się” w klimat branżowy będzie także w stanie stworzyć zawartość przyciągającą uwagę i interesującą dla potencjalnego klienta.

Linkbuilding Irlandia

Linkbuilding (ang. budowanie linków) to metoda polegająca na pozyskiwania dla pozycjonowanego na Irlandię serwisu zewnętrznych odnośników prowadzących z cenionych i zaufanych źródeł. Takie wysokiej jakości adresy URL bardzo często przekazują część swojej „mocy” wpływając pozytywnie na ocenę przez crawlery Google. W przypadku pozycjonowania w Irlandii pozyskanie darmowych linków jest stosunkowo trudne, ponieważ większość katalogów oraz witryn oferujących takie adresy wymaga opłat (i to dosyć sporych). Warto przekalkulować ryzyko oraz cenę (indywidualnie w każdym przypadku), ponieważ linkbuilding jest niezbędny, aby skutecznie wyprzedzić konkurencję.

Brand building

Brand building (ang. budowanie marki) to zespół działań mających na celu uwidocznienie nazwy, loga, hasła reklamowego firmy bądź konkretnej marki w celu zbudowania jej rozpoznawalności oraz świadomości w głowie potencjalnego odbiorcy. Na strategie marketingowe składają się elementy takie jak np. kampanie reklamowe w Google Ads, akcje promocyjne w social media (Facebook, Twitter, Instagram), prowadzenie kanału w serwisie YouTube. Dobrze prowadzony brand building może mieć długotrwałe pozytywne skutki wspomagające pozycjonowanie w google.ie.

Optymalizacja strony WWW

Szybko i sprawnie działająca strona WWW jest jedną z podstaw skutecznego pozycjonowania w Irlandii, a proces umożliwiający osiągnięcie tego jest nazywany optymalizacją. Optymalizacja poprzedzona jest audytem SEO, którego celem jest sporządzenie raportu zawierającego informacje na temat wykonanych pomiarów, zastosowanych narzędzi, uzyskanych wyników oraz występujących błędów. Integralną częścią będącą bazą do późniejszych działań jest załącznik zawierający rozwiązania, sugestie i komentarze pozwalające na poprawę działania serwisu i redukcję występujących nieścisłości do minimum.

Kolejnym krokiem jest właściwa optymalizacja składająca się z trzech etapów:

- SEO techniczne mające na celu poprawę szybkości wczytywania oraz działania strony.

- Modyfikacja oraz dodanie treści zgodnych z SEO, czyli takich, które są wartościowe, interesujące, spójne tematycznie, poprawne merytorycznie oraz językowo, a przede wszystkim unikatowe.

- Optymalizacja pod kątem UX (User Experience), czyli zespołu norm i zasad mających na celu wywoływanie w użytkowniku pozytywnych odczuć, wrażeń i emocji przy kontakcie oraz wzajemnej interakcji.