Czym jest marketing szeptany? Jaki jest jego cel?

Marketing szeptany, najprościej mówiąc, to pozornie spontaniczne działania w sieci z wykorzystanie for dyskusyjnych i grup w mediach społecznościowych. Dlaczego „pozornie”? Sprawa jest prosta, wszystkie działania biznesowe, w tym marketing, są planowane, co oznacza, że wykonujemy je pod ścisłym nadzorem i wedle ustalonego planu.

Cele marketingu szeptanego

  • Jak już wspomnieliśmy, w marketingu szeptanym wykorzystuje się fora dyskusyjne i grupy użytkowników w mediach społecznościowych. Warto zaznaczyć, że wybierane do pozostawienia śladu fora muszą być bardzo dobrze postrzegane przez Google, ponieważ przy okazji zostawienia informacji przekazywany jest również link do konkretnej podstrony danej firmy.
  • Co również ważne, marketing szeptany może być prowadzony zarówno przez osobę bezpośrednio kojarzącą się z marką, jak i zupełnie nieznanego nikomu użytkownika. Wtedy zazwyczaj w danym miejscu tworzone jest specjalne konto wykorzystywane wyłącznie do publikacji postów reklamowych.
  • Głównym celem marketingu szeptanego jest zbudowanie marce lub produktowi pozytywnej opinii w sieci. Wszystkie posty powinny mieć pozytywny wydźwięk, co spowoduje, że nie tylko my będziemy prezentować przychylne opinie na dany temat, ale również inni użytkownicy przekonają się do naszych przekonań. Ponadto marketing szeptany można łączyć również z SEO. Dzieje się to wtedy, gdy poszczególne posty zawierają linki do produktów lub podstron pozycjonowanej strony.

Podaj adresy stron www (każdy w osobnej linii)

20010000

Budżet netto na działania linkbuilding'u

Jak wykonywać marketing szeptany?

Już na początku warto zdać sobie sprawę z faktu, że nasze działania muszą być zakamuflowane, co oznacza, że pod żadnym pozorem nie wolno nam zdradzać prawdziwych intencji. Posty wprost informujące o polecaniu usług danej firmy są niedopuszczalne. Reklama nie powinna być nachalna, a subtelna, jedynie sugerująca, który produkt dany użytkownik powinien wybrać.
Ponadto szczególną uwagę należy zwrócić na administrację danego forum. Wiele osób zajmujących się marketingiem szeptanym jest przekonana, że Ci ludzie są po to, aby utrudnić pracę „szeptaczom”. Rzeczywistość jest jednak taka, że regulamin forum jest pewną świętością. Należy się z nim zapoznać i bezwzględnie przestrzegać w każdej sytuacji.
Aby uchronić się przed zdemaskowaniem, czyli usunięciem konta, warto przed rozpoczęciem kampanii normalnie wykorzystywać dane konto. Oznacza to nic innego, jak fakt, że musimy pisać normalne, niereklamowe posty i regularnie udzielać się w różnych wątkach. Ponadto naszą sytuację uwiarygodnia zgodność postów z tematyką danego forum. Przed rozpoczęciem pisania dokładnie zapoznaj się z poruszanym tematem, aby nie okazało się, że Twoje wiadomości są wyrwane z kontekstu.
Ostatnią zasadą jest fakt, że nasze posty powinny faktycznie pomagać użytkownikom, a linki w nich zamieszczone muszą kierować w jasno określone miejsca. Wprowadzanie w błąd jest niedopuszczalne nie tylko ze względu na regulamin forum i możliwość zablokowania konta, ale również fakt, że stajemy się reprezentantami danej firmy.

Ile kosztuje marketing szeptany? Najczęściej popełniane błędy

Marketing szeptany, aby przyniósł korzyści, musi niestety więcej kosztować. W sieci dostępne są oferty nawet 0,5 zł za 1 post, jednak ich nie polecamy. Dlaczego? Realizatorem usługi zazwyczaj są niedoświadczeni studenci, którzy zwyczajnie chcą w pozornie łatwy sposób dorobić. W rzeczywistości jednak niewiele oni mają wspólnego z marketingiem szeptanym, co powoduje, że większość postów nie spełnia regulaminu forum i jest usuwana. Na bazie naszego wieloletniego doświadczenia możemy jasno stwierdzić, że 10-15 postów na wysokiej klasy forum powinno kosztować 30-80 zł. Wydawać by się mogło, że kwoty te nie są małe, jednak napisanie zgodnych z regulaminem, spełniających swoje zadanie postów zajmuje trochę czasu.
Jako Backlink24 również oferujemy usługę marketingu szeptanego. U nas pisaniem postów zajmują się wyłącznie osoby, które mają w tej branży niemałe doświadczenie. Dzięki temu jesteśmy w stanie zagwarantować, że efekty prowadzonej kampanii będą możliwie najlepsze i utrzymane przez bardzo długi czas. Co ważne, na poszczególnych forach posiadamy konta z bogatą historią postów, dlatego nasze działania są w pełni wiarygodne.
Wśród najczęściej popełnianych błędów można wyróżnić pisanie niepoprawnym językiem; brak znajomości tematyki forum, produktu, czy firmy; pisanie postów na pustym forum, czy powielanie treści. Błędy te zazwyczaj skutkują usunięciem postów i konta użytkownika lub słabymi efektami kampanii.
Marketing szeptany jest z pozoru prostym zadaniem, bo przecież każdy kiedyś korzystał z forum. W rzeczywistości jednak nie jest to takie proste, ponieważ w przypadku kampanii nastawionej na konkretny cel niezwykle trudne jest dostosowanie się do zasad panujących na forum, czy ukryć swoje prawdziwe zamiary. Dlatego też usługa ta powinna być wykonywana przez osoby, które wiedzą, na czym polega marketing szeptany i potrafią wykonać posty zgodne z założeniami.

Konto klienta