Kilka lat temu, kiedy pozycjonowaniem rządziły zupełnie inne algorytmy, katalogowanie stron było stałym elementem prac. Obecnie jednak wszystko się zmieniło. Google wdrożyło inne algorytmy, które swoją uwagę zwracają na zupełnie inne aspekty. Czy katalogowanie w dzisiejszych czasach nadal jest opłacalne? Sprawdźmy to!
Katalogi stron możemy podzielić na:
branżowe
firm
płatne katalogi tematyczne
katalogi SEO
Gdzie dodać informację o stronie?
Wydawać by się mogło, że katalogów do dyspozycji mamy całe mnóstwo. Jednak nic bardziej mylnego. W momencie, kiedy mamy wysokiej jakości stronę internetową, katalogów, do których możemy ją dodać, jest naprawdę niewiele. Dzieje się tak, dlatego że wielu twórców portali tego typu porzuciło już swój biznes lub został nałożony na niego filtr, przez co dodanie strony do katalogu tego typu będzie nieopłacalne, a nawet przyniesie problemy.
W związku z tym, jeżeli chcesz dodać do katalogu swoją stronę i osiągnąć sukces – postaw na katalogi płatne. Zupełnie logiczne jest, że wielu twórców stron chce wy pozycjonować witrynę jak najniższym kosztem, dlatego darmowe, dostępne dla wszystkich katalogi bardzo często traktowane są przez Google jako spamowe.
W sieci dostępne są listy katalogów stron wartych uwagi. Jednak korzystając z takiego spisu, zawsze miej się na baczności, ponieważ może okazać się, że część witryn ujętych w spisie nie funkcjonuje lub jest obarczone filtrem.
Ile kosztuje dodawanie do katalogów?
Nie jest tajemnicą, że dodawanie strony do katalogów jest usługą płatną. W naszym przypadku kosztuje ona XX zł, a w ramach niej otrzymujesz gotowy wpis. Nie ponosisz dodatkowych kosztów związanych z tworzeniem opisów, czy płatnością za katalog. Warto jednak zaznaczyć, że wiele firm wykonuje wyłącznie usługę dodania witryny do katalogu, dlatego niezbędne są dodatkowe inwestycje. Jeżeli zatem poszukujesz usługi kompleksowej – zapraszamy do kontaktu i współpracy.
Najważniejsze aspekty dodawania stron do katalogów
1. Zadbaj o tytuł wpisu
W znacznej większości katalogów tytuł wpisu jest anchorem linka, który prowadzi do naszej strony. W związku z tym nie może on być przypadkowy. Najbardziej polecamy wykorzystywanie anchora brandowego, w postaci odnośnika do konkretnej witryny. Dzięki temu otrzymasz zestaw wysokiej jakości unikalnych odnośników.
2. Opis
Każdy opis związany z pozycjonowaniem powinien być unikalny. W ten sposób czynnie unikamy zjawiska duplicate content, które jest najczęstszą przyczyną filtra Google.
3. Odpowiednie tagi i kategorie
Katalogi stron najczęściej działają w taki sposób, że nasza witryna dodawana jest w kilku kategoriach witryn. W związku z tym warto wybierać kategorie rozważnie, ponieważ błąd w kategorii spowoduje, że nasza witryna zostanie ukazana użytkownikom niezainteresowanym naszą branżą. Ta sama zasada dotyczy tagów.
4. Kataloguj z głową
Katalogowanie możemy inaczej określić jako linkowanie. Dlatego też warto rozłożyć je w czasie, aby nie wystąpiło zjawisko spamu, które bardzo często prowadzi do filtra. Aby zachować wszelkie względy bezpieczeństwa, warto publikować kilka linków tygodniowo. Dzięki temu linkowanie zostanie zaklasyfikowane jako naturalne, a nasza witryna będzie wolna od filtra, czy bana.
5. Indeksacja i dodatkowe linkowanie
Każdy link przynosi korzyści dopiero w momencie, kiedy zostanie zaindeksowany. Zazwyczaj Google dociera do nowych odnośników w ciągu kilku dni od ich pojawienia się, jednak może się tak nie zdarzyć. Wtedy konieczne będzie ręczne zaindeksowanie naszej podstrony w katalogu lub wykonanie dodatkowych czynności mających na celu sprowadzenie Robota Google. Może to być zarówno udostępnienie naszej podstrony w mediach społecznościowych, jak i podlinkowanie w zapleczu.