Pozycjonowanie w google DE

Podejście Niemców do reklamy w Internecie różni się od tego w innych państwach głównie tym, że społeczeństwo traktuje strony WWW jak wizytówki produktów i usług i jeśli są doskonale wykonane i zaprojektowane oraz udzielają szczegółowych i wartościowych informacji bardzo często są wystarczającym argumentem do dokonania zakupu. Z tego powodu szczególnie istotne jest, aby przywiązywać wagę do tego elementu planując pozycjonowanie w Niemczech.

Słowa kluczowe

Dobór odpowiednich fraz kluczowych to w zasadzie podstawa wszelkich działań promocyjnych w Internecie (w tym także pozycjonowania w google.de) To od nich zależy skuteczność i zasięg strategii marketingowych, a sformułowania te można podzielić na kilka rodzajów:

- Frazy lokalne zawierające nazwę danego miasta, ulicy, dzielnicy itd. (w tym przypadku w języki niemieckim), charakteryzujące się znacznie mniejszym zasięgiem, ale także ceną oraz znacznie wyższym współczynnikiem konwersji. Zastosowanie znajdują najczęściej w przypadku reklamy przedsiębiorstw działających lokalnie i stosujących pozycjonowanie na Niemcy (np. warsztat samochodowy, salon meblowy). Przykłady takich fraz mogą stanowić: Automechaniker Berlin, Schweizer Bank Berlin Sundgauer Straße, Friseur Berlin Schillerkviez.

- Frazy globalne stosowane dla pozycjonowania krajowego (w tym przypadku pozycjonowania stron w niemieckim Google) bądź międzynarodowego o znacznie większym zasięgu oraz kosztami pozycjonowania na Niemcy. Sformułowania te jednak niezbędne (w połączeniu w odpowiednich proporcjach z frazami długiego ogona) w przypadku firm prowadzących sprzedaż wysyłkową lub świadczących usługi online.

Biorąc pod uwagę ich złożoność tutaj również można wyróżnić dwa typy:

- Krótkie, wysoce konkurencyjne frazy typu ogólnego wiążące się z dość wysokimi kosztami, jednak będące niezbędne w celu skutecznego pozycjonowania w google.de. Przykładami takich anglojęzycznych fraz mogą być: Autoteile, Autoteile Deutschland, Gebrauchtwagen DE.

- Długie, precyzyjne i złożone frazy typu long tail (długiego ogona) charakteryzujące się niszowością oraz bardzo niską konkurencyjnością, ale, a przez to także tańsze, ale za to wysokim współczynnikiem konwersji przez ich dopasowanie do gustów i wymagań konkretnych odbiorców. Przykładami takich fraz mogą być: Toyota Prius 2017 Automatikgetriebe, Nike Sneakers Größe 36 weiblich schwarz, schwarzer Ledermantel 180 cm Winterkollektion.

Optymalizacja witryny WWW

Dobrze zoptymalizowana witryna WWW jest podstawą nie tylko pozycjonowania w Niemczech, ale też (jak wcześniej wspomniałem) wizytówką oraz kartą konkretnej usługi lub produktu.

Właściwa optymalizacja za każdym razem powinna być poprzedzona szczegółowym wywiadem przeprowadzonym przez jednego z doświadczonych pracowników agencji SEO, a następnie na jego podstawie powinno się przeprowadzić audyt. Celem audytu jest zebranie informacji na temat funkcjonowania witryny, występujących błędów oraz statystyk. Integralną częścią stanowiącą bazę dla późniejszej optymalizacji powinien być załącznik z komentarzami oraz rozwiązaniami poprawiającymi szybkość i jakość działania oraz minimalizacji występowanie błędów.

Biorąc pod uwagę samą optymalizację SEO to można tutaj wyróżnić trzy etapy:

- SEO techniczne biorące pod uwagę aspekty techniczne serwisu internetowego takie jak: optymalizacja grafik (kompresja, rozmiar, skalowanie, atrybut ALT), przekierowania, linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne, kod źródłowy oraz zastosowane skrypty. Ma to na celu poprawę szybkości oraz jakości wczytywania i działania witryny biorącej udział w pozycjonowaniu na Niemcy.

- SEO pod kątem zamieszczonych treści zapewniające, że wszelkie treści takie jak teksty, grafiki oraz materiały video będą przede wszystkim spójne tematycznie, unikatowe, wartościowe, napisane przyjaznym dla czytelnika językiem (niezbyt skomplikowany, ale też nie nazbyt ogólny), poprawne pod względem merytorycznym (najlepiej pisane przez branżowego eksperta) oraz językowym (ortografia, interpunkcja, gramatyka itd.), a także odpowiednio sformatowany graficznie (akapity, nagłówki, tytuł, wyróżnienie w tekście).

- Optymalizacja pod kątem wizualno-użytkowym (UX) sprawiająca, że witryna pozycjonowana w niemieckim Google będzie spełniać wymogi zasad User Experience (UX) mające na celu wywoływanie w użytkowniku pozytywnych emocji, odczuć, myśli, skojarzeń itd. przy interakcji ze stroną WWW. W celu spełnienia tych norm portal powinien posiadać nowoczesną i profesjonalną, ale minimalistyczną i spójną tematycznie szatę graficzną, a także być przejrzysty i intuicyjny.