Pozycjonowanie lokalne – co warto wiedzieć?

Działania pozycjonujące mogą obejmować nie tylko ogólne wyniki wyszukiwań danej frazy, ale również bardziej zawężone, o zasięgu lokalnym. Zawężenie działań jest bardzo skuteczne zwłaszcza w przypadku firm prowadzących działalność o charakterze regionalnym. W tym przypadku kluczowe jest osiągnięcie sukcesu wśród fraz skojarzonych z danym miastem, województwem, czy powiatem, dlatego warto pod tym kątem ukierunkować swoje działania.

Pozycjonowanie lokalne

Geolokalizacja

Zapewne każdy, kto kiedykolwiek wykorzystywał wyszukiwarkę Google, zwrócił uwagę na fakt, że Google automatycznie dostosowuje wyniki wyszukiwania do lokalizacji użytkownika. Dzieje się tak za sprawą geolokalizacji, czyli określania dokładnej pozycji danego użytkownika na świecie. Funkcja ta działa za pośrednictwem GPS, czyli możemy mieć pewność, że nasza pozycja zostanie określona bardzo dokładnie.

Co ważne, wyniki wyszukiwania zawęzić można również za pomocą dopisania do głównej frazy kluczowej nazwy miasta, województwa, dzielnicy, czy powiatu. W ten sposób to Ty decydujesz, jak mają wyglądać wyniki wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne

Czy warto pozycjonować lokalnie?

Zdecydowanie tak. Nakierowanie na wyniki w skali lokalnej pozwala pozyskać klientów z terenu danego miasta, a nawet województwa. Ponadto odpowiednie skonfigurowanie reklam przyczyni się do klientów spontanicznych, czyli tych przebywających na terenie miasta i poszukujących sklepu z konkretnym asortymentem w danej lokalizacji. Co istotne, ci klienci bardzo często są zainteresowani zakupem, należy jedynie odpowiednio przedstawić im produkt i pozwolić do siebie dotrzeć.

Podaj adresy stron www (każdy w osobnej linii)

20010000

Budżet netto na działania linkbuilding'u

Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem prac?

W pozycjonowaniu lokalnym zdecydowanie najważniejsze jest konto w Google Moja Firma. To swoista wizytówka Twojej firmy, w której znajdują się zarówno wszystkie dane teleadresowe, jak i adres witryny internetowej, czy przykładowe zdjęcia sklepu i produktów. Warto nad wizytówką tego typu spędzić trochę czasu, ponieważ informacji do uzupełnienia jest dużo i muszą być one w znacznej mierze zachęcające do zakupu.

Zarówno Google Moja Firma, jak i konto w Google+ pozwala użytkownikom na pozostawienie opinii. Są one swoistym wskaźnikiem jakości obsługi i oferowanych produktów, dlatego zadbaj, aby były w większości pozytywne. Pamiętaj, że to, jaką opinię pozostawi użytkownik, zależy wyłącznie od faktycznej jakości obsługi w Twoim sklepie, czy firmie. Jeżeli coraz częściej pojawiają się negatywne opinie i komentarze, możesz mieć pewność, że jakość obsługi lub inny element związany z funkcjonowaniem sklepu nie spełnia oczekiwań klientów i należy dokonać zmian.

Optymalizacja strony odgrywa kluczowe znaczenie, dlatego zadbaj o to, aby w wielu elementach strony pojawiły się fraz kluczowe wraz z nazwą miasta. Dzięki temu algorytmy Google skojarzą ją z wynikami pochodzącymi z danego regionu. Zwróć jednak uwagę, aby fraz nie było zbyt dużo, ponieważ przesycenie strony keywordsami nie jest wskazane i może skutkować nawet obniżeniem rankingu, czy filtrem antyspamowym.

Pozycjonowanie SEO

Konto klienta