Artykuły sponsorowane możemy wykorzystać zarówno w prasie, jak i Internecie. Dzięki temu są dość uniwersalną formą promowania firmy i doskonale sprawdzają się jako pełnowartościowa reklama. Co ważne, wiele z nich nie przypomina klasycznej reklamy. To właśnie dlatego odnoszą taki sukces w marketingu internetowym. Jednak, czym dokładnie chcą artykuły sponsorowane i jak je wykorzystać w pozyskiwaniu linków?
Artykuły sponsorowane z pozoru przypominają klasyczne artykuły, jednak w ich treści znajdziemy element reklamy, a nawet link do promowanej przez nas strony internetowej. Głównym celem tekstów tego typu jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców, dzięki czemu wielu z nich przechodzi na naszą witrynę.
Co ważne, treści tego typu są płatne. Kosztuje nie tylko usługa napisania tekstu, ale również jego publikacji. Dlatego też planując kampanię artykułów sponsorowanych, warto mieć na uwadze ten fakt i przygotować odpowiednią ilość gotówki.
Istotnym aspektem artykułu sponsorowanego jest to, aby nie był napisany w sposób sztuczny. Nie mile widziane jest przesadne wychwalanie firmy, czy wybranego produktu, ponieważ zostanie to odebrane jako nachalna, mało wartościowa reklama i nie przyniesie oczekiwanego efektu.
Artykuły sponsorowane możemy podzielić na:
Co ważne, każdy z tych tekstów może zawierać link do naszej strony internetowej. Dzięki temu możemy mieć pewność, że część osób czytających tekst, odwiedzi pozycjonowaną witrynę.
Głównym zadaniem artykułu sponsorowanego jest spełnianie ściśle określonych funkcji. W momencie, kiedy właściciel wybranego serwisu dojdzie do wniosku, że tekst tego nie robi – może odmówić publikacji. Ponadto sytuacja tego typu może pojawić się, kiedy artykuł zawiera rażące błędy merytoryczne lub gramatyczne.
W tym momencie nie pozostaje nam nic innego, jak poprawienie tekstu. Warto się nad nim ponownie pochylić i poprawić wszelkie niedogodności.
Omówiliśmy już wszystkie typy artykułów sponsorowanych. Teraz przyszedł czas na ich funkcje.
Pierwszą z nich jest pozyskiwanie nowych klientów i jednoczesne generowanie ruchu. Publikacja tekstów sponsorowanych w sieci ma za zadanie spowodować napływ nowych klientów do firmy. Dzieje się tak, dlatego że w artykułach zazwyczaj umieszczamy link prowadzący do naszej strony, a także logo wraz z nazwą firmy.
Warto jednak pamiętać, aby nasz artykuł opublikować w dobrze wybranym miejscu. Zupełnie nie sprawdzi się publikacja na portalu niezwiązanym z naszą branżą, co zawsze miej na uwadze. Ponadto kolejną funkcją artykułu sponsorowanego jest wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy i jej produktów. Zatem tekst tego typu musi być napisany w jak najbardziej pozytywnym tonie.
Tak, o ile przyłożymy się odpowiednio do tego zadania. Wszystkie teksty muszą być interesujące w oczach użytkowników, co oznacza, że każdy z nich musi omawiać ciekawe zagadnienie. Ponadto w artykułach nie może być błędów zarówno merytorycznych, jak i ortograficznych, czy interpunkcyjnych.
Ponadto warto zastanowić się, gdzie opublikowanie artykułu będzie najbardziej opłacalne, ponieważ popełnienie błędu w tym miejscu będzie skutkowało znacznie mniejszą liczbą nowych klientów. Pamiętaj zatem, że artykuł sponsorowany powinien znaleźć się w miejscu jak najbardziej związanym z Twoją branżą. Dzięki temu użytkownicy zainteresowani tematem przejdą na Twoją stronę, a nawet dokonają zakupu.
Na koniec jedynie wspomnimy, że kampania artykułów sponsorowanych przynosi korzyści, ponieważ charakteryzuje się najlepszym stosunkiem jakości do ceny. Inwestując w działania tego typu, możesz mieć pewność, że Twoje pieniądze nie poszły na marne, a w zamian wykonane zostaną wysokiej jakości teksty, których późniejsza publikacja spowoduje niemałe zamieszanie zarówno w sieci, jak i na Twojej stronie.